mandag den 25. april 2011

Hverdagens små glæder

som betyder alt!


Livet er skønt!
 Som i nok har kunnet fornemme i tonen på min blog, har jeg det sidste stykke tid været rigtig glad - ja vel nærmest lykkelig. Et stort ord ja, men er det ikke det man er, når man hele tiden føler glæden sprudle i kroppen over næsten igen ting? Når man sidder alene hjemme, men stadig føler varmen om hjertet? Min verden er ikke perfekt. Jeg mangler stadig et fast job og jeg er stadig i tvivl om mange ting vedrørende min fremtid og hvad jeg vil med mit liv, men jeg har tilgengæld også indset, at tvivlen ikke er ens betydning med bekymring, som den har været stort set hele vinteren. Nu er solen endelig kommet frem og det er som om den har smeltet al bekymring og uro i min krop væk.

Og hvad så hvis alt ikke er perfekt? Det er de små glæder i hverdagen, der gør livet det hele værd! Det at være heldig nok til at have venner, veninder og familie som jeg elsker og som elsker mig. Jeg har nogen tæt på mit at dele smilene, sorgerne, glæden og bekymringerne med. Og er det ikke alt man kan ønske sig?

Her i påsken har jeg haft besøg af en skøn veninde, haft en fantastisk hygge dag med min søster og i dag fylder min dejlige mor 58 år. Igen føler jeg mig heldig, fordi lige præcis hun er min mor. En mor, som jeg kan dele alt med, som ikke dømmer mig, men lytter og som jeg elsker uendeligt højt.


Marius' flotte brandbil!
 Det mest fantastiske her i påsken er dog måske også den mindste ting. Min "nevø", min bedste veninde og søster af hjerte's søn Marius har tegnet en brandbil til mig som han fantastiske mor så har postet til mig. Marius er dejligste barn jeg nogensinde har mødt og han betyder mere for mig end jeg selv nogle gang kan forstå - så denne tegning er nok den bedste gave man som "moster" kunne få! Jeg savner tit både ham, hans søster og deres mor i hverdagen og den lille tegning som lå i min postkasse, gjorde straks jeg følte mig lidt tættere på dem. Så tak til Marius og Katja for at have sat prikken over i'et og ændret min glæde til lykke :)

Så en lille opfordring husk at smile af alt det håbløse ind imellem, sug alt det dejlige ind og gem en lille bid af det til en regnvejrs dag. Verden er aldrig så slem, som den kan føles i øjeblikket og jeg håber at dette glade blog indlæg en dag, vil kunne sætte et smil på mine egne læber, såvel som jeres og måske gøre en "jeg skulle bare have blevet i sengen dag" - en smule bedre.

Den her sang illusterer glæden meget godt og jeg fik lige sådan en lyst til at dele den med jer. Dens budskab er sunget simpelt og smukt og er i bund og grund det samme, som jeg forsøgte at udtrykke her.


Dance to the fiddles in the rhythm of the reels
Dance to the life and the love that you feel
Dance to the song of the one that you love
So true
Oh, life is in the dance you choose


 Lykken er så fornem en gæst, at den selv vælger tidspunktet, når den vil indfinde sig.
- Alf Ahlberg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar