tirsdag den 12. april 2011

Flyvende regnvejrs tanker

Regnen og blæsten har rusket i lille Danmark hele dagen i dag, men hvad betyder en enkelt regnvejrsdag, når de sidste 2 uger har været fyldt med forårssol og varme?

Og faktisk synes jeg regn er en fantastisk ting. Jeg er opvokset i en landmandsfamilie - godt nok har mine forældre aldrig selv drevet landbrug men mine bedsteforældre gjorde og min onkel gør - så regn betyder for mig vækst og glad familie!

Ud over det er der da også noget magisk ved at sidde med sin kop te i hånden, gemt bag sin computer indstillet på facebook og venner, men man kigger ud på den silende regn...
Regnens sande magi er at den får en til at tænke - når man sidder inde og kigger ud på hvordan dråberne former sig på vinduet og hvordan de rammer asfalten får tankerne vinger og flyver afsted.......

.........til sommerplaner. En tur på Grøn Koncert med min skønne søster og en min dejlige veninde Theresa. En tur på hjallerup med fantastisk Katja (og mon ikke vi får fanget Theresa-pigen med i farten også???), en årlig venindetur til Egeskov også med Katja. Ikke meget men dejlige planer - og i et helt fint prisleje når der er lavvande i kassen.. Mon regnen vil regne lidt penge ned i min pung???


De bedste og dem som man aldrig
keder sig med: Theresa og Katja
 .........til sommerbryllup. Katja, som også er min bedsteveninde, skal giftes! Ikke fordi jeg egentlig troede jeg var så meget til brylluper men nu kan jeg mærke tøsepigen i mig vinder frem. For det bliver da sjovt at planlægge det lille havebryllup, finde noget gammel, noget nyt, noget lånt og noget blåt til hende sammen med Theresa - som jeg da sikkert også skal planlægge vores udgave af et polterabend til Katja-musen sammen med... Og så skal man jo finde en fin kjole at have på, og på dagen skal der sættes hår på os og på Katja og og ja... så mange tøsede hyggelige ting som jeg glæder mig helt vildt til!! Jeg er blevet piget med langt hår og kan lide at gå i kjoler - hvornår skete det???

.........til drømme om fremtidige rejser. Til Australien (hvor Theresa har været og er fræk nok til at lægge bunkevis af billeder op på fjæsen fra så man bliver helt galdegrøn i hovedet af misundelse - meeeen det er nu alligevel så sjovt at kigge på...), til Island og ride tværs over landet på med en flok veninder, at kommer til New York og drikke cosmopolitans og kigge tøj (se der kom den tøsepige frem igen - aner virkelig ikke hvor hun kommer fra...) og til London igen.. bare fordi det er verdes mest fantastiske by!

.........til en lille..... nej stor drøm om at komme til Dublin her i sensommeren sammen med Theresa-pigen. Det er så længe siden jeg har været ude og rejse og det er ved at være hårdt tiltrængt. Og hvor ville det være et fantastisk sted at komme til - Irland har altid fasineret mig. Landet min yndlingsforfatter kommer fra og skriver så meget om, landet fyldt med violiner og skøn folkemusik og syngede mennesker og som bare er grønt og smukt og åbent! Ja jeg VIL til Dublin til sommer - måske man burde røve en lille bank?? Mænd i politiuniform er jo heller ikke det værste syn i verden ;)

Sikken nogle flyvske tanker jeg har - men det er nu dejligt at sende en del af mig selv ud af min lille lejlighed uden den bliver våd!

"Drømme er livet's krydderi"
- Troels Kløverdahl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar