søndag den 17. april 2011

Det bedste i verden...

er Katja og hendes dejlige, fantastiske børn!
Jeg har lige lagt røret på efter et herligt langt telefon opkald med den bedste veninde i verden! Der er ingenting jeg elsker mere end at snakke med hende - det skulle da lige være at besøge hende! Jeg tror ikke andre en en kvinde med en tæt veninde kan forstå den følelse.

Katja med Marius på ryggen
og Astrid på køretur

Ud over at være et fantastisk menneske har hun også verdens skønneste unger i verden! For en hver anden ville det at snakke i telefon med Katja måske være en smule stressende, men jeg elsker det.
Der er ikke noget bedre end at samtalen pludselig bliver stoppet ved mor-Katja udbryder; "Nej Marius ikke stikke hovedet derned. Det er altså et campingtoilet" eller "Årh nej Karina lige et øjeblik nu slog Astrid en kolbøtte ned af skateboardet."
Jeg ved heller ikke noget bedre end at lytte til glæde eller endda vrede små barnestemmer i baggrunden mens jeg diskuttere minder, fremtidige hyggestunder eller måske endda de små uhyrere selv med deres moar.
Hvis nogle skulle være i tvivl elsker jeg de to børn højere end noget andet i verden og jeg er stolt af at være deres "moster."


En del af vores samtale faldt på årstiderne og hvor heldige vi egentligt er at bo i et land, hvor vi ofte har hvid jul, ruskende efterårsstome med farvestålende blade flyvende om ørene, somre der varmer vores krop op og giver fornyet styrke og smukke milde forår hvor verden springer ud på ny! Jeg fortalte Katja, hvordan jeg kan mindes sensommeren engang var min favorit årstid, fordi det var der jeg havde fødselsdag og det var der høsten for alvor gik igang (igen jeg kommer fra en familie, der stammer fra landet og min mors væsen er dybt præget af hun er en landmands datter).
Efterhånden tror jeg dog foråret er blevet min yndlingsårstid. Alt springer ud, en lang mø
rk vinter er overstået og lystet vender tilbage. Verden er som født på nu og håbene og drømmene for den kommende sommer begyndre at spirre i vores sind. Ja foråret er bestemt det bedste jeg ved!



Hovedgaden i Rønde
 Foråret kan måske også betyde tid til forandring? Jeg er ikke god til forandring, skal jeg måske lige skynde mig at slå fast. Jeg drømmer tit om det ja - og jeg elsker det tid, når forandringerne er sket. Problemet er at tage springet.
Igår modtog jeg et brev med et tilbud om en 1-værelses lejlighed i Rønde. Jeg har egentligt længe gerne ville flytte til Rønde, men på den anden side elsker jeg Thorsager. Det er byen, hvor jeg var barn, byen jeg altid har vendt tilbage til og mon jeg denne gang er klar til at forlade den? Kun 5 km væk - men Thorsager er for mig noget ganske specielt.
Rønde har dog flere butikker og der er mere liv - bus forbindelserne er da også noget bedre end dem til Thorsager.

Thorsager gadekær og rundkirke

Lejligheden er kun 400 kr. dyrere om måneden end den, hvor jeg bor nu, men en anden ting der holder mig lidt tilbage er at det er en 1-værelses ligesom den jeg bor i nu. Jeg havde altid tænkt mig, at næste gang jeg skulle igennem besværet med at flytte skulle det være et en 2-værelses. Problemet er bare at det er økonomien ikke til ligenu!
En anden faktor er at den her lejlighed er en studiebolig (hvilket vil sige at boligforeningen er i sin ret til at smide mig ud hvert år omkring maj, da kontrakten er med årlig fornyelse), hvor imod den i Rønde er et fast lejemål.

Hvad siger i? Skal jeg tage springet? Beslutningen skal tages senest imorgen, da brevet skal nu frem til boligforeningen inden den 26. ellers bliver valget taget for mig!

"Kig dig godt omkring idag..... Alt hvad du ser lige nu, kan forsvinde imorgen"

1 kommentar:

  1. synes da helt klart du skal springe ud i det! Rønde er jo også en dejlig by fyldt med minder :) Og så er det jo altid rart med lidt luftforandring :)

    SvarSlet