tirsdag den 19. april 2011

Nu med job...

i hvert fald de næste 14 dage og muligvis til slutningen af Juni. Børnehuset Rumlehøj i Kolind mangler en vikar det næste stykke tid, og jeg må sige jeg glæder mig til at komme afsted hver dag igen - om ikke andet så bare for nogle uger. Jeg har det bedst med en fast rutine, så jeg håber på arbejder til mindst Juni. Hvem ved måske de finder ud af jeg er så fantastisk til at spille bold, lege med traktore (ekspertisen på dette område er stor når man kender en Marius) hoppe på hoppeborg og male didler at jeg slet ikke kan undværes igen? Men om ikke er 30 timer om ugen i bare to uger et kæmpe fremskridt!


Udsigt fra lejligheden i Rønde
 Og lejligheden ja.. inde kunne man ikke komme idag, da der stadig bor en lejer i den som ikke var hjemme, men jeg var da en tur oppe og kigge på beliggenheden... og det er måske slet ikke så slemt endda. Tæt på min søster godt nok med parken og søerne i forårs solen var nu ret tillokkende selv om jeg har set dem mange gange før. Hvem ved måske lyset var lidt anderledes idag?
Om ikke andet har jeg gjort et opkald ind til boligforeningen for at høre om jeg kan få forlænget lejekontrakten på min lejlighed her i Thorsager et år, hvis svaret er nej er beslutningen taget for mig og afsted til Rønde det bliver. Indtil da rådede damen mig til at takke ja til lejligheden da det ikke koster noget før jeg underskriver en lejekontrakt at ændre mening og hende der har ansvaret for lejlighedene her i byen er gået på påske.

Så jeg må jo bruge påsken på at spekulere på om jeg har lyst til at flytte, hvis jeg selv må træffe valget! Faktisk er jeg ikke helt sikker på om jeg helst vil ha et valg at træffe eller om jeg helst vil være fri?? Hvor forskelligt mon vores liv ville se ud, hvis bare de små liv vi træffer i verden var anderledes? Den fri vilje er en fantastisk ting - men til tider også lidt skræmmende hvis man tænker for længe over den!

"Between stimulus and response there is a space. In that space is our power to choose our response. In our response lies our growth and our freedom."
- Victor E. Frankl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar