fredag den 25. november 2011

Hurtigt og let...

tit og ofte gider jeg ikke lave varm mad til mig selv, men ind imellem får jeg lyst til hjemmelavet aftensmad fra eget køkken, men hvis man har været på farten hele dagen eller bare har sat begravet i lektierne, skal det gå let og hurtigt...

En god ret jeg holder meget af er omelet og eftersom man jo kun skal bruge æg og mælk, samt hvad der gemmer sig af grønsagsgodter i køleren, er det en ret man stort set altid har til at lave i sidste øjeblik. Omeletten i ser her indeholder æg, mælk, salt, revende gulerødder og ærter.

Hvis man savner lidt kød til er rester altid godt, lidt skinke, kulkun eller kylling fra aftenen før er hvad jeg plejer at foretrække og lur mig om der, da ikke også gemte sig en kylling inde i køleskabet eller en kvart en da i hvert fald. En anden mulighed kan dog også være bacon, og eftersom jeg havde en pakke, der trængte til at blive brugt, valgte jeg begge muligheder.


Det færdige resultat på min tallerken - og det smagte ikke helt ringe endda :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar