tirsdag den 30. august 2011

Et forsinket tak for fødselsdagsgaven til Løkke..

Ja så blev der udskrevet valg i lille Danmark og så endda på min fødselsdag.. Tak for det Løkke - det var på tide. Jeg var ellers sikker på der skulle statskup til for at få lidt forandring her i landet.. for forandring er lige netop det vi har brug for..

Nå men det var egentligt ikke et indlæg om politik, holdninger og ideologi - jeg havde tænkt mig at skrive (måske det kommer senere hvem ved, der er jo længe endnu til den 15. sep.) - nej det her bliver et indlæg om mennesker og deres evne til at irritere mig.

Misforstå mig ikke - jeg elsker demokratiet og folk har ret til deres meninger og holdninger - men når man begynder at trække lighedstegn mellem nationalfølelse og bestemte partier står jeg af.. Det her indlæg er fremprovokeret af den her replik jeg fik stukket i hovedet tidligere idag: "Guud jeg troede du stemte DF, du er da ellers så nationalistisk."
"Nationalistisk"??? Hvordan er man lige nationalistisk?? Er jeg glad for at bo i Danmark? Ja! Synes jeg det er lidt fedt at tale et sprog kun få kan? Ja. Synes jeg Danmark er et smukt land? Ja! Er jeg stolt af at være dansk? For det meste ja! - men det har da absolut intet at gøre med hvem jeg stemmer på, har det? Hvordan kan det være DF på en eller anden måde har fået eneret på at være et nationalistisk parti?

Danmark er et dejligt land, som kun ville være dejligere hvis det blev ledet af mennesker der ønsker lighed frem for fordom, folk der tager hånd om de svage og kan styre Danmark sikkert ud af krisen som en stærk samlet nation. 

En anden ting i den her valgtid, er alle de bedrevidende mennesker man støder ind i. Folk der tror de er frygteligt kloge bare fordi de har set nyhederne. Vil faktisk hellere skændes så det brager med en person der ikke behandler mig som om jeg er dum end værre enig med et bedrevidenede mennesker....

Nej lad os hylde vores forskelligheder, sætte os ned og lytte til de mennesker som tilbyder at lede vores lille dejlige land, så vi alle kan tage et fornuftigt velorienteret valg den 15. september. Og lad os så også alle blive enige om hvis vi ikke har noget pænt at sige til hinanden så lukker man arret (eller skyder efter holdningen og ikke personen). 

Godt valg (og forhåbentlig en ren valgkamp uden for meget svinekampnage). Vi ses ved urnerne den 15. ;)

"Masserne vil følge en leder, som marcherer tyve skridt foran, men hvis han er tusind skridt foran dem, ser de ham ikke og følger ham ikke. " - George Brandes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar