onsdag den 17. august 2011

Glæææder mig...

.... til at blive klippet!!

En af de frisure jeg overvejer.
Jeg er så træt af mit hår! Efter jeg gik det permanentet er det tørt og fælder helt vildt (seriøst jeg tror snart jeg finder skaldede pletter!!), så jeg har bestemt mig for at få klippet et stykke af længden, hvilket forhåbentligt også jager det sidste krøl på flugt.

Jeg har besluttet mig for det er sidste gang jeg tager på frisørskole (i hvert fald, hvis det er for at få krøller i, hvilket jeg bare generelt ikke tror sker lige foreløbigt). Nå men min tid ved frisøren (min egen gode frisør der altid er sød ved mit hår.)

Nå men tiden er den 25 august (kunne desværre ikke få en før Katja's bryllup - men det er da dagen før min fødselsdag, så måske jeg kan skrive klip og farve af som fødselsgaven til mig selv ;)).

En anden mulig - minus krøl
Under alle omstændigheder er jeg i hvert fald begyndt at kigge på frisure, som jeg overvejer skal pryde mit hoved snarest. En ting er i hvert fald besluttet - jeg skal have farvet mit hår mørkere igen ligesom jeg fik sidst (heeeelt tilbage i oktober - det er godt nok alt for længe siden!).

Jeg har bare altid så svært ved at bedømme hvordan de forskellige haircuts faktisk vil se ud på min knold... Jeg ved bare mit hår skal være kortere end det er nu, i flere lag og gerne med kortere pandehår.. Her efter kommer dog nogle flere krav - for det er jo ikke nok med skidtet er pænt - det skal jo også være praktisk hvis ikke jeg skal blive hys på det efter en uge eller to.

Endnu en - dog nok lidt
længere end her.
Det skal stadig kunne komme i en hestehale (pyt med hvis det er under tvang fra en bunke spænder men op skal det kunne komme når man spiser, gør rent, rydder op eller sidder og syder over lektierne), hvilket leder mig til det andet og mindst lige så vigtige krav - pandehåret skal have en længe så man kan få det væk! Enten med et spænde (uden det strikker til højre, venstre og lide i vejret) eller om bag ørene (det ser dumt ud ja - men who cares så længe det ikke er i øjnene.

Så der kigges på billeder af skuespillerinder - og der ledes efter hairstyles på nettet, men øj hvor er der maaaange. Det er svært at bestemme sig og igen er det svært at forstille sig, præcis hvordan den kommer til at se ud med min hårtype og oven på mit hoved... Men fordelen ved hår er jo heldigvis det vokser ud igen (men det kan dælme gå langsomt til tider synes jeg..), så hvis det er alt for håbløst er det jo ikke helt uopretteligt og hvis man nu lader være med at gøre det alt for kort kunne man jo sige CUT af med lidt mere og reddet blev det ;)

Jeg kigger i hvert fald lidt videre - men indtil videre sidder mit favorit look på Jessica Alba (føler lidt det er en trend, det var jo også hendes krøller jeg var misundelige på... men lad os håbe det går bedre og mindre smertefrit for det stakkels hår den her gang..)

Beslutninger, beslutninger, beslutninger... ;) Måske man endda skulle kigge lidt efter inspiration på siden her: Citat uglen's skøre verden??

"Forfængelighed er fornuften's kviksand" - George Sand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar