søndag den 4. september 2011

Så blev der studiestart..

Torsdag morgen vendte jeg så næsen mod Viborg - jeg er nemlig begyndt på pædagoguddannelsen som netstuderende. Det var ikke med så få sommerfugle i maven jeg gik ind af døren til mit nye uddannelsessted. Det er jo ikke første gang jeg har startet på en uddannelse men jeg tror jeg denne gang var mere nervøs end jeg plejer pga. vigtigheden af at finde nogle mennesker man fungere godt sammen med.

På en "almindelig" uddannelse kan man jo nemt som ingenting skifte studiegrupper og hvis man er uheldig nok til at stå uden en i en periode, fordi den man havde bare ikke fungerede, går det hele nok, men på en netuddannelse er man dybt afhængig af sine med studerende. Du bliver jo ikke undervist hver dag som på den almindelige uddannelse - det vil sige hvis du ikke forstår den læste tekst er det utroligt vigtigt at have nogle at snakke den igennem med.

Heldigvis faldt jeg hurtigt i hak med en flok søde mennesker som bor forholdvis tæt på mig :) Problemet i vores gruppe tror jeg bliver et luksus problem - vi kommer så godt ud af det med hinanden at vi kommer til at snakke for meget (ganskevist har snakket kørt på det rigtige emne men nået så vidt omkring det var svært at nå et resultat) - men vi skal nok blive bedre, måske en skiftende ordstyre er en løsning :)

Jeg glæder mig i hvert fald til at komme rigtigt igang med studiet. Få nogle personlige læsevaner og aftaler for hvordan vi ønsker gruppen skal fungere. Jeg glæder mig faktisk allerede til at på fredag igen at skulle en tur til Viborg (på trods af mængden af stof der skal læses inden og dagen nok bliver en smule fortravlet, da det også er min søsters fødselsdag).

Ud over studiearbejdet kommer vores gruppe også godt ud af det med hinanden - hvor er det dejligt at ens støreste frygt blev gjort til skamme af en folk fantastiske mennesker. Jeg håber på alle i min gruppe hænger ved for så kan de næste 3½ år da kun blive fantastiske :)

En af de ting vi snakkede om i undervisningen var begrebet kultur og på den konto kan jeg ikke lade være med at tænke at vi jo allerede er ved at danne vores egen lille kultur for vores gruppe og jeg er spændt på at se hvad den udvikler sig til... :)

"For at hjælpe skal man møde mennesket, hvor det er" - Søren Kirkegaard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar