mandag den 26. december 2011

Nu er det jul igen...

... og nu er det jul igen og julen varer lige til Påske. Det håber jeg ikke.. det håber jeg ikke for det lyder dælme dyrt ;)

Hejhohoho :) Håber i alle sammen havde en super go' jul. Lad mig fortælle hvordan mine dage er forløbet. Lillejuleaften går altid med pyntning af træ, indpakning af gaver og spisning af risengrød (dog ikke ret meget til mig - for jeg har aldrig forstået charmen ved det hvide stas).
Ja indpakningen af gaver er egentligt meget hyggeligt, men jeg får det altid udskudt til sidste øjeblik og hvert år bliver jeg lige forbløffet over hvor mange der egentligt er... eller rettere hvergang man lige tror man er færdig opdager man den næste bunke (det gør det jo ikke bedre man næsten altid kommer til at pakke mors gaver ind også men ved et mirakel slap jeg fri for dem i år ;))

Pytningen af træet elsker jeg dog (også selv om jeg nu har to rifter på to fingre efter det pokkers sølvglimmer). Det er lidt forskelligt hvordan vi pynter det fra år til år, men i år (ligesom sidste år) blev det bestående af guld, sølv og røde kugler (og et enkelt æble som havde gemt sig mellem kuglerne men så kan man jo lege Find ÆbleHolger mens man render rundt om træet). Jeg elsker juletræer og vil hele mit liv insistere på at træet skal være levende og ikke det plastik skidt som man kan få i Harald Nyborg - julen skal dufte af gren :) Jeg synes nu også vores træ i år blev ret fin :)

Juleaften gik med besøg hos Bent og Mona, og selve aftenen i selskab med mor og far. Jeg tror alle blev glade for mine gaver til dem. Mona fik en søstrekalender med billeder af os, body shop creme og Bones dvd, Mor fik en cow parade ko (jaaa en mere til samlingen - mon hun snart selv kan være i huset) samt creme fra body shop og en Bette Midler cd, Far fik - øøøh ja dimser til bilen (Jan hjalp da de skulle købes ;)), et par gamle danske film og en super god i julegave fra mig og mor:

Den kan man da ikke andet end blive glad for vel? ;) Hehe! Og hvad mig selv angik fik jeg en hel gaveregn :) Godt Creme, en Aussie hårkur, neglelak fra Depend, en brusehylde (den gamle er snart rustet væk så en i plastik er en go' ting). En masse film - Notebook, Tropic Thunder, Lincoln Lawyer, Hangover 2 og Moonlight serien :) Plus noget super musik Adele 21, Coldplay (den nye med det bisarre navn ;)), Tina Dickow - Begining, Detour and an open ending... og og og mor fik et vaffeljern så jeg fik hendes aflagte (som stadig er godt bare ikke dobbelt som hun havde ønsket sig :D) 


To andre super gaver fra Blomsternes Hemmelige Sprog og Den hundredeårige der kravlede ud af vinduet og forsvandt  - to bøger jeg virkelig glæder mig til at få læst. 


Og julen er jo ikke fuldendt uden lækker mad :) Far overgår det altid så her stod den på intet mindre end and, frikadeller, julemedister, rødkål, hvide kartofler, brune kartofler og sovs (plus ris a la manden til sidst) ;) Velbekomme ;)

"Christmas Eve was a night of song that wrapped itself about you like a shawl. But is warmed more that your body. It warmed your heart.... filled it, too, with melody that would last forever." - Bess Streeter Aldrich 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar