fredag den 27. januar 2012

Så for pokker...

.... jeg har jo haft så travlt med min praktik start jeg helt har glemt bloggen. Undskylder mange gange - det er faktisk ikke fordi jeg ikke har tænkt på den, men har syntes jeg havde nok at gøre med de lange lidt skæve vagter og alle de der hverdagsting som man jo SKAL gøre (også selv om sengen og dvdafspilleren er en del mere tillokkende.)

Nå men praktikken!! Selv om praktikstedet her bare var min anden prioritet er jeg virkelig ovenud lykkelig for det lige netop op blev stedet her, jeg havnede på. Praktisk set er det skønt at ikke have mere et max. 15 på "arbejde," meeeen det er faktisk ikke det der glæder mig mest. Tror faktisk næsten jeg ville have været okay med en mindre dagsrejse fordi stedet simpelthen er så fantastisk. Jeg elsker det!!!

Min vejleder og jeg kommer super godt ud af det med hinanden. Det er så skønt man kan grine og pjatte hver dag og ikke føle sig som en lav ussel øvelsespraktikant!! De andre pædagoger er så søde og SÅ tålmodige - og tro mig at have mig med "på slæb" en hel dag, kræver tålmodighed for jeg er nysgerrigheden selv og vil helst lære ALT lige NU ;)

For jer, hvis næse det er gået forbi "arbejder" jeg med voksen handicappede og det er mit første forsøg inden for dette område. Jeg siger jer, jeg var nervøs den første dag. Kunne jeg nu finde ud af det? Ville jeg være komplet inkompetent når det kommer til at arbejde med mennesker med nedsat funktion eller mental og psykiske handicap? Hvordan ville pædagogerne være? Hvor rigide ville de være i deres holdninger?

Men jeg blev så positivt overrasket. Alle spørgsmål og "kritiske observationer" blev positivt taget imod. JEG blev taget rigtig godt imod, ikke bare af personalet, men også beboerne som jeg føler i høj grad allerede har accepteret mig og begyndt at knytte nogle bånd og relationer til mig. De er nemme at tale med og kommunikationen (tegn til tale med nogle af dem) går støt frem.

En af de ting der overraskede mig selv var, at jeg faktisk slet ikke var hysterisk omkring personlig hygiejne - jeg vil sige jeg kan komme på sjovere til at lave end at skifte en ble, vaske en tisdyne eller bade en beboer (sidste med fordi man jo er ved at koge væk inde på det pokkers badeværelse), men det er faktisk overhovedet ikke nær så slemt eller grænseoverskridende som jeg havde forstillet mig det ville være.

For at opsummere - jeg arbejder med de mest fantastiske beboer, skønne ararangagerede kollegaer og når mine tre måneder engang er slut hen i april tror jeg virkeligt det bliver hårdt at forlade stedet!! 


"Hvad jeg hører, det glemmer jeg. Hvad jeg ser, det genkender jeg. Hvad jeg gør, det lærer jeg" - Kinesisk Ordsprog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar