lørdag den 7. januar 2012

Musiksmag er en mærkelig ting...

... eller min er i hvert fald.

Jeg har al den tid jeg kan huske elsket musik. Jeg er kan ikke spille på noget og er ikke videre god til at synge, men hverdagen ville bare ikke være den samme uden tonerne der strømmer ud gennem højtalerne.

Jeg hører musik konstant. Når jeg sidder i bussen, når jeg går tur (okay ikke hvergang men ind imellem), når jeg sidder på fb, når jeg blogger, når jeg laver lektier, når jeg gør rent, når jeg rydder op... Ja der er ikke mange ting lidt godt musik ikke kan hjælpe en på vej med.
Men det var nu slet ikke der jeg ville hen! Min smag har ændret sig utroligt mange gange - da jeg lige lærte at tale har jeg ladet mig fortælle det var Kim Larsen der hittede, siden den gang har musik smagen gået imellem alt fra 60er, 80er, til boybands, til country, til emo og hvergang jeg skiftede musiksmag (her taler vi om teenageårene) fornægtede jeg så at vedkende mig noget som helt ved den forgående genre ;) Var jeg den eneste teenager der var sådan?

Idag synes jeg min skam over nogle bestemte band og numre er ret sjov (og det eneste jeg vel egentligt stadig skammer mig lidt over at have hørt er Spice Girls - men den skam er vi vel en del der bærer rundt på ikke??) og min musiksmag spænder vidt. Sikkert fordi jeg hørte så meget forskelligt musik da jeg var yngre. Lige nu sidder jeg og lytter til My Chemical Romance og mindes tiden lidt før gymnasiet da de hittede på min mp3 afspiller :)

I dag elsker jeg bare at have så meget forskelligt musik med i "rygsækken" for det betyder også at næsten lige meget hvilket humør jeg finder mig selv i - kan jeg også finde en sang der passer til :)

"Musik giver universet en sjæl, den giver sindet vinger, fantasien flugt, alvoren charme og den giver munterhed og liv til alt" - Platon 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar