lørdag den 15. november 2014

Vi nærmer os en afslutning...

Det er længe, længe siden jeg har brugt bloggen her, men har bestemt mig for at nu får den lov at køre lidt igen. Siden sidst er jeg nået langt I mit studie. Praktikker og eksamener er kommet og gået og alle er bestået. Nu star jeg så over for den.... Bachelor'en!

Jeg har brug for at have et sted, hvor jeg kan få afløb for mine tanker omkring forløbet og det bliver så her. Det vi (Christina og jeg) lige nu står overfor, er at få valgt en super problemformulering, der kan give os et godt afsæt for resten af opgaven. Vores emne er Anbragte unge og identitetsdannelse. So far er de problemformuleringer vi har overvejet disse, (nr. 3 er den der hitter mest hos os pt.)

Hvordan kan vi som pædagoger være udviklingsstøttende for omsorgssorgsvigtede anbragte unge i deres identitetsdannelse, så̊ de opfatter sig som en del af fællesskabet?

Hvilken indflydelse kan anbringelsen have på det anbragte barns tilknytningsevne? Og hvordan kan vi som pædagoger skabe de bedste betingelser for en positiv identitetsudvikling?

Hvordan kan vi som pædagoger støtte den anbragte unge hen mod udvikling af en positiv identitet på trods af dennes tilknytningsforstyrrelser og omsorgssvigt?

Hvordan styrker pædagogerne i døgninstutionerne den unges selvværd og selvtillid, henimod udviklingen af en positiv identitetsdannelse?

Som altid er der nogle derude, der har ideer eller kommentarer er de velkomne!


"Det er svært at spå... især om fremtiden" - Storm P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar