onsdag den 29. juni 2011

Solen skinner og livet er skønt...

Sommeren er her og solen gør glad :) Juli nærmer sig med Grøn Koncert, masse af venindeaftaler, far's 60 års fødselsdag og den årlige altid længe ventede Egeskov tur!

Jeg mangler stadig et job, hvilket nager mig, men jeg har idag og igår mailet en ordentlig bunke ansøgninger -så nu er det bare at vente og håbe. Yderemere har jeg også fået sendt min ansøgning til pædagog uddannelsen afsted - så om et par måneder er jeg forhåbentligt netstuderende pædagog!! Tror det denne gang er det helt rigtige valg jeg har truffet og et valg jeg jo altid har cirkuleret omkring men af alle mulige årsager har fravvalgt alligevel. Ud over at det er et valg der føles godt i maven er jeg kommet mig over den der frygt - frygten for man sidder fast i sit valg. Det job jeg ønsker mig lige nu er jo nødvendigvis ikke det job jeg behøver at have om 10 eller 20 år. Man kan altid videreuddanne sig eller hvem ved... måske jeg får den lille bogcafé jeg har en drøm om :)


Karina på taget?? I hvert fald i humør :)
 I bund og grund.. hvorfor skal man forsøge at spå om fortiden? Vores liv er ikke forudsigeligt. Vi ændre os hele tiden og dermed ændre vores drømme, håb og evner sig også. Jeg ved ikke hvor jeg er om 10 år og ved i hvad?? Det er jeg glad for! Hvor ville livet dog være kedeligt hvis det var så forudsigeligt.

Som tidligere sagt gør jeg mit bedste for at leve i nuet! Ligenu glæder jeg mig til at komme i gang med min uddannelse, jeg nyder sommervarmen, jeg elsker min familie og jeg har nogle dejlige venner.. Det er nok til at overskygge alle problemerne - de store som de små jeg bumper ind i hen ad vejen.

Se på livet's lyse sider og pludselig skinner solen :) - Skøn lille lommefilosofi jeg fik spyttet ud der, men ikke desto mindre sand!! :)

Nyd resten af sommerdagen - det vil jeg!

"Glæde syntes at være lavet til at blive delt" - Pierre Corneille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar